I en digital värld som denna finns många sätt att sälja på. För att vara säker på att sticka ut behöver du därför hela tiden hitta nya sätt att sälja och marknadsföra dig på. Det kan vara genom nytt inspirerande content, minnesvärda hemsidor eller samarbeten med rätt företag och influencers. Viktigast av allt är att du är synlig, för inom företagsvärlden finns du inte om du inte syns. Därför måste du alltid anpassa dig och din försäljning.
Nya säljmedium
Säljvärlden är hela tiden under utveckling. Vi har gått från små butiker och dörrknackare, till sociala medier och appar. Nu kan du även shoppa via livestreams, något som blivit döpt till live shopping. Live shopping är ett nytt försäljningsformat som växt fort i bland annat Kina och USA. Det är alltså en livestream som kan bli visad via diverse digitala kanaler, exempelvis en app, och som har en integrerad shoppingfunktion. Du kan alltså trycka under en livestream för att köpa en produkt samtidigt som den blir visad i streamen. I en värld där vi vill ha produkter så fort som möjligt, vill effektivisera allt och gärna handlar via influencers är alltså detta ett perfekt säljmedium.
Allt mer populärt med Live Shopping
Det blir allt mer populärt med Live Shopping. Man kan säga att det blir en kombinerad upplevelse på nätet och som du besöker en butik live. Här får du se produkter och få de beskrivna på ett sätt som gör det enklare att veta vad du handlar. Det blir en produktbeskrivning som blir enklare än om du ska läsa dig till det. Testa att shoppa live och se vilka fördelar det har jämfört med vanlig shopping online.